Ersättare Garmin s20
Någon som har en kvalificerad gissning på om Garmin kommer med ny golfklocka under 2018 som ersätter s20?
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
- Sandstream
Köp nya Z80 istället. GPS och kikare i ett! 

Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
I bagen just nu:
- Sandstream
Nej, "bara" 6.999:-Fidde skrev:7.500 kr för z80??

https://www.dormy.se/tekniska_prylar-10 ... 80-2127372
- Sandstream
Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
Med Z80 har de kombinerat kikarens precision med GPS:ens möjligheter att ge mått till framkant, bakkant, hinder osv. I de tester jag sett verkar det fungera riktigt bra och jag är riktigt sugen på att testa.
Vi har väldigt olika erfarenheter av GPS-klockor du och jag. Förutsatt att du flyttar mätpunkten någorlunda nära flaggan så stämmer GPSen på min klocka okej med vad kikarna säger. En felmarginal på upp till 5 yards säger ju Garmin själva och utanför det har jag nog aldrig varit (om jag flyttar flaggans position).Sandstream skrev:Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
Med Z80 har de kombinerat kikarens precision med GPS:ens möjligheter att ge mått till framkant, bakkant, hinder osv. I de tester jag sett verkar det fungera riktigt bra och jag är riktigt sugen på att testa.
- Sandstream
Spelar man på banor med många upphöjda greener är det i princip omöjligt att se var på greenen flaggan står. Hade underlättat avsevärt om alla klubbar hade olika färger på flaggorna eller en sekundär flagga en bit under den ordinarie.MaxP skrev:Vi har väldigt olika erfarenheter av GPS-klockor du och jag. Förutsatt att du flyttar mätpunkten någorlunda nära flaggan så stämmer GPSen på min klocka okej med vad kikarna säger. En felmarginal på upp till 5 yards säger ju Garmin själva och utanför det har jag nog aldrig varit (om jag flyttar flaggans position).Sandstream skrev:Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.