Jonas Colting som är bäst på att motionera får tycka vad han vill.
Att det finns golfspelare med ordentlig kroppsvikt i världen tror jag gör både och. Det många missar att inse är hur mycket en proffsgolfare rör sig under en vecka, 4 tävlingsvarv, ett inspelsvarv (minst) samt oftast ett pro-am varv, vi närmare oss snabbt 4 mil i veckan. Naturligtvis innebär det att de äter en jävla massa mat och det kommer alltid sticka i ögonen på folk. Naturligtvis kommer det vara svårt att "rättfärdiga" varför det är okej med tjocka golfare men ärligt talat tycker inte jag att det är relevant.
Samtidigt tror jag att det är bra att kunna visa utåt att du som man och kvinna kan bli riktigt bra i en sport som golf trots att du är på den tyngre sidan. Jag tror att det kan ge en del ringar på vattnet, speciellt hos yngre (möjligen osäkra) tjockare spelare. Massvis av fokus har t.ex. lagts på McIlroys fysik det senaste, precis som det gjordes på Tigers i flera år. Men tjockare spelare kan funka som en bra balans i min värld åtminstone.
Kort och gott tror jag alltid att vi kommer få försvara de tjocka golfspelarna, för de kommer alltid att finnas där. Men jag säger samma sak där som när jag kommenterar Linebackers i NFL - du må tycka att de är feta men de är fan så mycket bättre tränade än dig