Kort och gott blir jag bara sämre och sämre!

Handikapputveckling (1/1):
2016: 7.4
2017: 9.6
2018: 8
2019: 10.1
Nu: 11.6 (efter att ha varit uppe och vänt på 12.1)
Vet inte riktigt hur jag ska bromsa utvecklingen men något måste göras innan jag beställer blodförtunnande och tar fram morakniven!
Mitt stora problem, tror jag, är bristen på disciplin när det gäller tekniken och ett svagt psyke.
Är en typisk rangespelare som går mot första tee med gott självförtroende men när det är dags för första slaget är det som bortblåst.
Att slå igenom slaget känns omöjligt och armarna/händerna bara måste in och hjälpa till för att få "rätt" spår på klubban. Känns som att jag aldrig slagit en drive tidigare och glömt allt jag tränat på. Resultatet är en hook eller slice som med lite tur är spelbar.
Nu tänker ni kanske, men så illa kan det väl inte vara? Jo, det kan det!
Har gjort av med ungefär 30 dussin bollar i år på 100 rundor vilket ger ett snitt på 3-4 bortslagna bollar per runda.
Streckar i snitt 3-4 hål per runda vilket är helt ohållbart i längden!
Tog 5 lektioner förra året och 1 i år vilket troligtvis är alldeles för lite men samtidigt är jag en så där jobbig jäkel som vill hitta lösningarna själv.
Men då funkar det inte med att "hitta" lösningen på rangen och sedan överge den efter ett(1) dåligt slag. (Just den biten gör mig mer eller mindre tokig.)
Så frågan är om jag ska ägna vintern åt att träna inomhus eller köpa en bok som golfpsykologi?