JohanH

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Född -68 och spelat i ca 8år (tror jag). Spelar mera med fokus på att känna att jag slår sköna slag än en score.
Har ca 10 i hcp, men känner att det finns lite ytterligare att hämta bara jag blir av med min tee frossa.
Tränar ganska mycket men tyvärr ibland på lite fel saker har jag märkt. Försöker att ta lite lektioner varje år för att inte fastna i något allt för "outvecklingsbart" men har i år vart lite dålig på den fronten.
Slår ganska långt och min styrka är absolut järnslagen. Tyvärr är för tillfället min driver den svagaste punkten just nu och det kan kosta många slag om jag envisas att använda den. Gillar nog wedgespelet bäst även om en riktig klocka till drive mitt i fairway alltid känns gött, eller en sänkt långputt som också smakar kaka.

Kände i vintras för första gången sen jag började spela inget sug alls efter golf, men blev "övertalad" att lira i år också, och nu är suget tillbaka med besked. Försöker spela eller träna minst 4ggr i veckan.

Har Lundsbrunn GK som hemmabana och spelar även fritt på Skövde GK samt Läckö GK
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4720
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen!

Vore kul om du ville lägga upp lite bilder på din driver under kategorin Utrustning. Har aldrig hört talas om den förut!
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Skall väl försöka detta ;)
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Finns under driver nu på utrustningsdelen
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

JohanSGF skrev:Välkommen!

Vore kul om du ville lägga upp lite bilder på din driver under kategorin Utrustning. Har aldrig hört talas om den förut!
Made in Timmersdala :D
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

E ju i mina födelsetrakter. Born n raised in Lischöping
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar