Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Speedgolf skrev:Rob springer i ca 05:15-30 tempo, fördelen han har är att ha spelat banorna rätt många gånger. Eftersom man har enorm fördel och känna till greenerna, läsa puttlinjen är inte aktuellt mer än påvägen fram till bollen.
Kan tänka mig det
Ska jag testa får det bli på hemmabanorna där man har ett litet hum om hur det lutar.
Får man ha depåpersonal som håller ut dricka och korv när man springer mellan 9:an och 10:an?
Speedgolf skrev:OM någon är intresserad av spelformen så kan ni komma till Kävlinge GK och springa med mig och titta, går att gena om man inte hänger med i mitt tempo. Jag springer i <=05:00 min/km när jag spelar.
Det är ganska exakt mitt tempo i spåret, utan klubbor och utan att stanna för att slå
OM du håller 05:00-fart i din löpning och tappar 1-1½ min pga. golf per kilometer så ligger du kring 06:00-06:30 fart i speedgolf. De flesta banor ligger mellan 7000-8000 m i löpsträcka, Kävlinge är särklass längsta som jag mätt upp och den är 8600 m. Låt oss säga att du spelar en bana med 8000 m löpsträcka så har du en sluttid mellan 48-52 min på 18 hål. 1 min i spel per kilometer kan vara tuff men även om du lägger 2 min i speltid per kilometer så har du en speltid på 56 min. Kanske rimligt att du ligger kring 52-56 min första gångerna och att du sedan jobbar dig nedåt till <48 min.
Speedgolf skrev:Rob springer i ca 05:15-30 tempo, fördelen han har är att ha spelat banorna rätt många gånger. Eftersom man har enorm fördel och känna till greenerna, läsa puttlinjen är inte aktuellt mer än påvägen fram till bollen.
Kan tänka mig det
Ska jag testa får det bli på hemmabanorna där man har ett litet hum om hur det lutar.
Får man ha depåpersonal som håller ut dricka och korv när man springer mellan 9:an och 10:an?
Ja, det får man. Man får dessutom ha en pacer som håller löptempo och hjälper att leta upp din boll. Pacern får däremot inte hålla din utrustning.
kimf skrev:Hur gör man t.e.x om
Man är en fyrboll som vill testa, köra med 2-mins intervaller?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har testat 2-boll och det fungerar fint, 4-boll kan bli stökigt. Fyrboll, två sticker iväg och slår ett slag, vila, tittar på när bakomvarande gör samma sak och sen håller man på så. Blir vad du skrev 1-2 min intervaller.
Jag har också spelat med två bollar och det är riktigt bra löpträning, utomstående som tittar på kanske undrar vad man håller på med.
GPS-logg från igår på Kävlinge GK första nio i halvstorm och regn, tänkte spela 18 hål men stannade på 10:e tee eftersom det började bli lite väl mörk pga. vädret. Sprang inte speciellt snabbt, 05:28-fart och tänkte mer på att spela snabbt. Använde som vanligt enbart min järn 5 och det blev 38 slag (+2). OM länken är i miles så ändra till meter uppe till höger samt ändra kartan till satellit för att se golfbanan. GPSn är inte helt exakt på var jag löpt men stämmer till stor del. T.ex. på nian är jag första uppe på green och sedan nere i bunkern, var aldrig nere i bunkern. http://connect.garmin.com/modern/activity/587029169