Är ny på forumet och även helt ny till sporten.
Nu i trista tider så försökte jag hitta mig något nytt att aktivera mig med och provade därför på golf och blev direkt förälskad!

Spelade min första gång för ca 1 månad sedan och har sedan dess köpt på mig allt jag kan tänkas behöva och är ute mer eller mindre varje dag och står på rangen och övar på min swing.
Nu till mitt problem.
I ca 1 vecka nu har jag haft otroligt ont i ryggen, ungefär vid skulderbladen, kanske något nedanför (vänster sida, är höger spelare). Märker inte av det något särskilt när jag inte spelar golf men så fort jag kommer ut på rangen, gör lite strech-övningar för att värma upp och sen kör igång så kommer smärtan. Och det har påverkat min sving så pass mycket att jag många gånger toppar bollarna pga att det gör så ont.. blir liksom att jag halvt avbryter svingen lite pga smärtan, om det låter rimligt..
Och numera så försöker jag att fokusera mer på teknik än på kraft.
Hur som helst, har nu vilat 3 dagar och gick ut idag igen för att se om det kändes bättre men icke! Precis samma känsla idag igen. Jag är inte orolig över att det skulle varit som så att jag har skadat mig redan. Tror mer kanske det ligger i att det är en ovan rörelse och musklerna blir drabbade? Om inte, kom gärna med förslag på vad det kan bero på.
Men nu tänkte jag iallafall att ni här på forumet kanske kan komma med lite tips om hur man kan lösa detta, eller om det är något jag kanske borde ändra på..
Tacksam för all hjälp jag kan få!
PS: är 27år, frisk, och har inga problem med rygg eller dylikt sedan tidigare.
Tack på förhand,
Filiph