Lohengreen skrev:Jag känner igen mig i TS problem.
"Feel vs Reel", ska testa den nya pron på klubben och se om han är kompatibel med det sju youtubecoacherna jag tittar på.... (stackarn... vet inte om jag är bästa eller sämsta typen av elev)
TS:
Försök att komma på vilken känsla / svingtanke / ide du har på de dåliga resp bra slagen, vad får det att bli fel, det finns garanterat ett mönster.
Skönt att det är någon

Som hyfsat ny är det värt noll och ingenting när någon som spelat i 25 år säger ”slå till den bara, tänk inte så mycket”.
Jag är gammal fighter. Ska jag slå en vänsterkrok så ”tänker” inte jag att jag ska kliva ut med vänsterfoten för att hämta kraft. Är poängen att slå hårt så kliver jag ut 25cm, är poängen att luras lite så kliver jag förmodligen inte ut alls. Jag ”bara gör det”, för jag har gjort det tiotusentals repetioner under en jäkla massa år. Så kan man inte göra utan erfarenhet.
Jag gör massa fel i varje sving som skulle kunna förbättras. Men syftet med tråden var att hitta ut ur mönstret där jag inte kommer för mkt utifrån för att svingen började lite från fel vändläge. Utan där jag totalfloppar för att jag ”hugger” bollen och totalt tappar allt som kan liknas vid en golfsving.
”Bra” för mig är det även om jag missar green osv. Frågan är på vilket sätt.
——-
Som en som också tittat en hel del på youtube undrar jag lite hur du tar det till dig? Jag har några jag ser frekvent också, men jag försöker se det mer som underhållning är lärande. Olika tränare har olika ingångsvinklar, och att blanda när man dessutom har en pro irl känns som att det riskerar att skapa mer förvirring än något annat. (För mig)
Max videos t.ex är superbra för reflektion, och jag har stulit en hel del drillar osv som är svåra att hitta på själv när man står och tränar. Men hur rätt han än har så har nog iaf jag svårt att ta till mig allt på rätt sätt. Under en lektion kan man fråga, testa och kontrollera. På tuben så får man gå vidare med en fri tolkning.
Det skulle vara kul att köra en lektion med Max någon gång. Just för att se hur olika han och min pro egentligen ser på saker. Ibland skiljer det sig från vad jag fått lära mig är rätt (nu får jag lära mig att det finns många rätt så det är lite hårt sagt). Men frågan är då om jag bara tolkar klippen fel eller om det finns en fundamental skillnad.
Sent from my iPhone using
Svensktgolfforum