Är inne och läser en hel del, men detta blir min första tråd...
Fiskar efter hjälp angående mina klubbors längd. Börjar med en liten förklaring (bare with me):
Spelat sen barnsben, tog en paus i ca 10 år och nu börjat igen. Tagit mig ner till 9hcp denna säsong.
Drivern går riktigt bra, det är järnklubborna som strular.
Jag är väl rätt bra vältränad och rörlig i kroppen och trycker till bollen rätt bra.
Jag cleanar dock bollen utan någon som helst torva, med en riktigt dålig kontakt oftast (hör inget gött ljud precis).
Jag är 167cm kort och har bockat järnen neråt och håller ner lite grann på greppet (inte jättemycket).
Jag testade igår på rangen att i princip hålla ner så långt det går på greppet, så att bladet ligger perfekt i marken (mitt blad ligger annars på hälen).
När jag höll så långt ner fick jag en jäkla fin bollträff och behövde knappt tänka på nånting utan allt föll sig naturligt genom hela svingen.
Jag som 167cm borde jag korta ner klubborna och bocka järnen ännu mer så jag kan lägga bladet bra i marken från start?
Att tappa lite längd har jag inte problem med, att tappa mycket längd är väl sådär.
Sorry för novellen, drömmer om denna frågan och kan inte riktigt släppa hur jag ska göra...