Jag har spelat några år och har nu tänkt investera i ett järnset. Har spelat med begagnade klubbor och har bara tre järnklubbor i min bag. Är dam med relativt hög svinghastighet, men problem med konsekvent bollträff. Sprider bollar både till höger och vänster

men slår hyfsat långt, Har därför kikat efter "förlåtande järnset". Efter att ha läst tester och recensioner så har jag några alternativ på min lista och tänkte åka till Dormys och prova. MEN.... De klubbor som i testerna är "förlåtande" och lättspelade riktar sig ofta i Dormys beskrivning till spelare med ganska låga handicap. T.ex Cobra LTDx vänder sig till golfare mellan 5-30 i hcp. Jag ligger mellan 35-40.
Tips på vad jag ska fråga efter önskas. Är rädd att hamna hos en säljare som är mer intresserad av att sälja det som finns hemma, än det jag skulle spela bäst med. Är inte nog erfaren att veta vad jag ska tänka på. Golf verkar vara som hästvärlden - alla är saliga på sin tro och experter (men alla säger olika.....).
Andra alternativ jag funderat på: Cleveland Launcher XL Halo, Wilson Launch Pad, Callaway Rouge ST Max OS lite och Titleist T300. Detta efter tester av lättspelade klubbor 2022 i en golftidning.
Alla tips och input är välkomna!