Tankar om XXIO?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Surt

Hej! Ny här på forumet. Jag följde med mina golftokiga polare i höst och körde några pay and play rundor typ 1 månad innan banorna stängde och jag blev helt såld på det :D grönt kort är inbokat om 1 månad :)
Hade mycket problem med slice på alla klubbor så jag har spenderat en hel del timmar på simulator nu i vinter för att förfina slagen och har börjat få till det ganska bra faktiskt.

Nu till saken då! Jag har haft stora problem med träklubborna speciellt fw5.
Jag lånade en demoklubba idag där vi är och spelar trackman, en XXIO 11 FW5 regular och jag är helt mållös? Vad är det för magi? Slagen går spikrakt, högt och hade en carry på 220-240 meter på 111-114 mph klubbhastighet. Jag slår 10-15 meter längre med min Ping G425 max 10,5.
Kommer hem och googlar detta märke och ser att man ska svinga under 90mph för bästa resultat med dessa klubbor, vad gäller här?
Som sagt är jag ny inom golfen aldrig hört talas om detta märke förut, hittar inte mycket info om dessa förutom på något amerikanskt forum där dom flesta som recenserar är 60+ år och har 80-90 svinghastighet.
Egon

XXIO är high end shit.
På ren svenska är det dyra ”gubb-klubbor” som är väldigt bra. De är stora i Asien och tillhör srixon-sfären.
Det säger dig kanske inget men det borgar för kvalitet.

Om en klubba funkar… så funkar den. Är det sen en kvalitetsprodukt så finns det inga skäl att rata den.

Rek. baserat på sving hastighet eller handicap är nonsens. Det enda som gäller är vad du själv tycker och får ut av klubban.

Egon
Skriv svar