MO3 skrev:Hej!
Har börjat fundera på att köpa nya järn. Har kollat en del på Cobra Fly-Z+ och Titleist AP2 då jag vill ha klubbor med mer känsla än mina nuvarande (Nike Vrs Covert 2.0 stålskaft stiff) men ändå inte ge upp all förlåtenhet. Har inget problem med varken längd eller höjd i slagen. Missarna varierar åt både höger och vänster. Järn 7 går ca 165m. Har hög svinghastighet och tempo. Har spelat i 1 år nu och har 16 i hcp och siktar på att sakta men säkert fortsätta ta mig neråt i hcp. Wedgarna (Callaway MC2) anser jag vara skönast att slå med och det förstärker min känsla av att mindre "klumpiga" järn skulle kunna vara något för mig.
Är jag rätt ute i mina funderingar? Någon med andra förslag?
Jag är i en väldigt lik situation och bytte igår från Cobra AMP Cell med lätta regularskaft till Mizuno MP-58 med KBS Tour Stiff. Mest för att få vettigare skaft för min swing som är strax under din i hastighet.
Har bara dängt ut 90 bollar på rangen än så länge, blir premiär på bana imorgon, men ack vilket trevligt byte det verkar blivit. Så mycket mer feedback och "lärande" med bollträffar, bollbanor och så vidare. Mycket för de tyngre och hårdare skaften, men även huvudena. Kommer förhoppningsvis utvecklas ännu fortare med dessa.
Funderade på AP2, men det blev dessa då jag fick dem till bra pris och var i lite akut sits eftersom jag sålt andra settet under dagen (och inte ville vara klubblös under denna härliga golfperiod). Jag kände som du, att min 52-gradiga SM5 är den goaste klubban, även om den förstås straffar en lite mer vid taskig träff och äter lite mer torv vid duff än de bredsulade game-improvementklubborna.
I support your decision