Hej,
Jag har efter en tids uppehåll börjat spela golf igen, dock är min sving som bortblåst.
Jag har googlat massa efter tips och hittade något som heter SWING JACKET?
Ett hjälpmedel för att träna upp muskelminnet och svinga rätt.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av denna "jacka"
Det jag kan hitta från Sverige är inte mycket, dock verkar det som att den finns i USA och är väldigt uppskattad. Men vet ej om man riktigt vågar beställa en.
http://golf.kittad.se/kann-en-korrekt-g ... jacket-845
// Petta
Swing Jacket
Harrington hade väl använt den med en ganska så stor framgång?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Problemet är att det finns mycket forskning som visar på att en människa inte alls lär sig något av ett sådant hjälpmedel. Det är snarare så att hjärnan går på autopilot.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
:MaxP
Så du menar att en liknande tröja/jacka och regelbunden träning med detta redskap ej kan lära muskelminnet hur svingen skall gå till?
Så du menar att en liknande tröja/jacka och regelbunden träning med detta redskap ej kan lära muskelminnet hur svingen skall gå till?
Helt rätt.petrityson skrev::MaxP
- JohanAdministratör
- Site Admin
Den såg ut som axelskydd till hockeyn!
Kan det dock inte "lära" en hur svingen ska "kännas"?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish

Problemet är att kroppen inte behöver känna eftersom den blir låst till positionerna, hjärnan går på sparlåga och tar inte till sig någonting eftersom det inte behövs. Så fort tröjan åker av så kommer även känslan av svingen vara borta.Erikxson skrev:Kan det dock inte "lära" en hur svingen ska "kännas"?
-
Har prövat Jackan/västen nu och jag måste säga att även när jag tar av jackan så har min svingkänsla blivit 100ggr bättre än tidigare.MaxP skrev:Problemet är att kroppen inte behöver känna eftersom den blir låst till positionerna, hjärnan går på sparlåga och tar inte till sig någonting eftersom det inte behövs. Så fort tröjan åker av så kommer även känslan av svingen vara borta.Erikxson skrev:Kan det dock inte "lära" en hur svingen ska "kännas"?
Jag stog och slog på range i 30 minuter, med och utan för att sedan spela 18 hål. Och jag gjorde min bästa runda för i år, slagen satt betydligt mycket bättre. Så lite hjälper den nog allt