Spela utan hanske
-
Har förbrukat många handskar de åren jag spelat, har detta år enbart spelat med söndriga handskar(som jag sparat från förra året). För några veckor sedan så hade jag inga kvar när jag skulle ut och spela, så jag spelade utan...nu tycker jag det är riktigt trevligt, någon mer än jag som spelar utan?.
- Sandstream
Får ni inte rejäla valkar i händerna?
-
Jag ställer mig helt oförstående till varför du spelar utan handske, och dessutom tycker om det: 1. Du får sämre grepp för att dina händer svettas, vilket gör 2. du kan tappa klubban och skada medspelare, och 3. att dina grepp blir lortiga, samt 4. du får blåsor och kanske till och med valkar på händerna. Sedan skall även tilläggas 5. att det ser väldigt ovårdat ut - som att du inte bryr dig om hur du presenterar dig för övriga medspelare eller motståndare.
Spela med handske, men var noga med att ta av den efter varje slag så lovar jag att den håller längre. Köp ett annat märke om du inte är nöjd med de du provat.Jag tycker att både Footjoy och Titleist är bra.
Spela med handske, men var noga med att ta av den efter varje slag så lovar jag att den håller längre. Köp ett annat märke om du inte är nöjd med de du provat.Jag tycker att både Footjoy och Titleist är bra.
En ful putter vill du sällan slå.
Nummer 2 känns väl inte allt för vanlig va?Puttermannen skrev:Jag ställer mig helt oförstående till varför du spelar utan handske, och dessutom tycker om det: 1. Du får sämre grepp för att dina händer svettas, vilket gör 2. du kan tappa klubban och skada medspelare, och 3. att dina grepp blir lortiga, samt 4. du får blåsor och kanske till och med valkar på händerna. Sedan skall även tilläggas 5. att det ser väldigt ovårdat ut - som att du inte bryr dig om hur du presenterar dig för övriga medspelare eller motståndare.

-
Är det varmt så ja då kan det bli lite halt men man har väl handduk?. Blåsor och valkar har jag redan, jag tror fler stör sig på min t-shirt utan krage än ingen handske.Puttermannen skrev:Jag ställer mig helt oförstående till varför du spelar utan handske, och dessutom tycker om det: 1. Du får sämre grepp för att dina händer svettas, vilket gör 2. du kan tappa klubban och skada medspelare, och 3. att dina grepp blir lortiga, samt 4. du får blåsor och kanske till och med valkar på händerna. Sedan skall även tilläggas 5. att det ser väldigt ovårdat ut - som att du inte bryr dig om hur du presenterar dig för övriga medspelare eller motståndare.
En varm dag måste man ju ta av och på handsken hela tiden, otroligt störande, utan handske slipper man ju det. Problemet är inte handsken utan att jag håller för hårt i klubban, detta hjälper ju om jag spelar utan.
Jag spelar alltid med två handskar (Det är jag och Tommy Twogloves, inga jämförelser i övrigt
). Skälet är just de ömmande valkarna som uppkommer annars, plus att det är ganska skönt med handskar när man har tendens till artros i fingrarna.
Nackdelen är ju att man ser ut som Musse Pigg på somrarna, med bruna armar och kritvita händer (för vem kommer ihåg att ta av handskarna efter varje slag?)

Nackdelen är ju att man ser ut som Musse Pigg på somrarna, med bruna armar och kritvita händer (för vem kommer ihåg att ta av handskarna efter varje slag?)
- Sandstream
Tar av min handske efter varje slag av just den anledningenIcebabe skrev:Nackdelen är ju att man ser ut som Musse Pigg på somrarna, med bruna armar och kritvita händer (för vem kommer ihåg att ta av handskarna efter varje slag?)

Mina första säsonger hade jag problem med valkar i fram för allt vänster handen. De två siste säsongerna har jag nästan inga problem alls. Vet inte men tror det kan ha att göra lite med hur hårt man håller i klubban. Tror jag är mer avslappnad nu för tiden.
Hårt är bara förnamnet när det gäller mitt grepp om klubban… så fort jag inte tänker på det nyper jag som om jag försökte strypa min järnåtta.Sandstream skrev:Tar av min handske efter varje slag av just den anledningenIcebabe skrev:Nackdelen är ju att man ser ut som Musse Pigg på somrarna, med bruna armar och kritvita händer (för vem kommer ihåg att ta av handskarna efter varje slag?)
Mina första säsonger hade jag problem med valkar i fram för allt vänster handen. De två siste säsongerna har jag nästan inga problem alls. Vet inte men tror det kan ha att göra lite med hur hårt man håller i klubban. Tror jag är mer avslappnad nu för tiden.

Mina valkar har alltid varit värst på högerhanden, där finger möter finger så att säga. Har iofs blivit bättre sen jag bytte från "juniorgrepp" med flätade fingrar till Vardongrepp.
- Sandstream
Okej! Varför håller du så hårt i klubban då? Känns det tryggare?Icebabe skrev:Hårt är bara förnamnet när det gäller mitt grepp om klubban… så fort jag inte tänker på det nyper jag som om jag försökte strypa min järnåtta.Sandstream skrev:Tar av min handske efter varje slag av just den anledningenIcebabe skrev:Nackdelen är ju att man ser ut som Musse Pigg på somrarna, med bruna armar och kritvita händer (för vem kommer ihåg att ta av handskarna efter varje slag?)
Mina första säsonger hade jag problem med valkar i fram för allt vänster handen. De två siste säsongerna har jag nästan inga problem alls. Vet inte men tror det kan ha att göra lite med hur hårt man håller i klubban. Tror jag är mer avslappnad nu för tiden.![]()
Mina valkar har alltid varit värst på högerhanden, där finger möter finger så att säga. Har iofs blivit bättre sen jag bytte från "juniorgrepp" med flätade fingrar till Vardongrepp.