Pontus20 skrev:Bra tips, tack!
Både Adidas och Nike står högt hos mig, gillar både till utseende och komfort. Jag är lite inne på Nike Lunar. Har inte testat dessa men av det jag sett och läst på nätet verkar de riktigt bra.
Bra tanke där med spikeless, just att det är bättre komfort när man går, är nog bra att tänka på!
Vad är er erfarenhet av prisklasser, vad skiljer en sko som kostar ca 1000 kr mot en som kostar det dubbla eller mer? Är det hållbarhet och komfort som ökar med prisklassen eller är det marginel skillnad för en amatörgolfare?
skor är en sån sak människor ofta begränsar sig med, lite som sängar. För är det något vi spenderar mycket tid i är det just skor och sänge, alltså borde vi kanske prioritera dessa mer än vi gör? För handen på hjärtat, hur många har en säng eller skor som är anpassade efter kroppen?
Går du upp i pris får du som sagt läder och en bättre sula. Läder formar sig väldigt fint och har en komfort, även de dyrare plastskorna är ofta bättre. Sulan är där iaf jag märker skillnad och de dyrare skorna verkar absolut ha en högre nivå vridmotstånd och såna grejer. Av egna kopplingar kan jag säga att de skor jag haft 500-1000 klassen varit markant sämre än de i 1000-1800 och sedan toppade jag det i höstas med ett par i 2500-3000... Det är som natt och dag för mig. Dock har ju alltid varit utförsäljing och outlet så betalade inte i närheten av detta.
Ett tips är jag att kolla golf outlets i Ängelholm eller Barkarby, de brukar ha ett riktigt fint sortiment från tidigare år till ett bra pris (smygreklam jag vet men den bjuder jag på). Jag har även ringt dit och pratat och de är inte främmande för att skicka varor!