Cobra F6 Baffler

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mr Pyton

Hej, ny här på forumet. Tänkte fråga om någon smart herre kan upplysa mig med en sak jag inte riktigt får grepp om. Har beställt en f6 baffler som har standardloft 17,5. Men vill gärna ha den mer som en trä4. Frågan är om huvudet påverkas något mer än bara loftet? Mer öppen, lien kanske?

Lite synd att den gjordes med så kort skaft så den kan ju aldrig bli mer än en trä5. Men tänkte om jag kör på 16,5 så kanske jag får ut ett par meter extra
MaxP
Kontakt:

Mr Pyton skrev:Hej, ny här på forumet. Tänkte fråga om någon smart herre kan upplysa mig med en sak jag inte riktigt får grepp om. Har beställt en f6 baffler som har standardloft 17,5. Men vill gärna ha den mer som en trä4. Frågan är om huvudet påverkas något mer än bara loftet? Mer öppen, lien kanske?

Lite synd att den gjordes med så kort skaft så den kan ju aldrig bli mer än en trä5. Men tänkte om jag kör på 16,5 så kanske jag får ut ett par meter extra
Cobra säger att det inte ska påverkas, jag upplever en knapp skillnad själv när jag har ökat loften. Men tror att den snarare sitter mellan öronen än i klubban.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar