Hej!
Jag och en vän planerar att åka till Skottland i slutet av maj (tisdag-söndag) och söker lite tips och inputs.
Är maj en okay månad vädermässigt? Är det enklast och bäst att flyga till Edinburgh? Flygpriserna mellan Stockholm-Edinburgh var tilltalande.. Men det kanske finns någonting ännu bättre? Tips på banor och boende?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skottland
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Putter Toulon
-
- Kontakt:
Det brittisk vädret är ju notoriskt ostadigt men temperaturen bör vara behaglig i maj iallafall. Ta med vindtröja!
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
2013 var jag i Skottland i maj. Underställ, regnställ, mössa och vantar var standard alla dagar förutom en.Sullanos skrev:Hej!
Jag och en vän planerar att åka till Skottland i slutet av maj (tisdag-söndag) och söker lite tips och inputs.
Är maj en okay månad vädermässigt? Är det enklast och bäst att flyga till Edinburgh? Flygpriserna mellan Stockholm-Edinburgh var tilltalande.. Men det kanske finns någonting ännu bättre? Tips på banor och boende?

Tack Joakim och Max, då har jag koll på väderbiten!
Klimatpåverkan kan väl inte ha förändrat majvädret nämnvärt sedan 2013
Men med fantastiska vyer så kan jag göra en kompromiss och lämna shortsen hemma.
Klimatpåverkan kan väl inte ha förändrat majvädret nämnvärt sedan 2013

Putter Toulon
Putter Toulon
Ett antal år sedan nu, men senaste golf resan till Skottland bodde vi på Fairmont St Andrews precis utanför byn och spelade deras Torrance bana (kval-bana till The Open). Fantastisk bana, men helvetisk i vinden. 360m drive i medvind, nästa hål i motvind; drive, perfekt trä 3a och fortfarande 200 yds kvar till green...
De har också Kittock banan men den höll på att renoveras då. Vi spelade även Jubilee Course i byn men bara en i gruppen kände sig manad efter svensexan att ställa sig i kö för Old Course 5.45 på morgonen....

De har också Kittock banan men den höll på att renoveras då. Vi spelade även Jubilee Course i byn men bara en i gruppen kände sig manad efter svensexan att ställa sig i kö för Old Course 5.45 på morgonen....
Hemmaklubb: Ingarö GK
Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa
Hdcp: 13.5
Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa
Hdcp: 13.5
Grymt!! Tack för dina input, det tar vi med i beräkningarnakorben skrev:Ett antal år sedan nu, men senaste golf resan till Skottland bodde vi på Fairmont St Andrews precis utanför byn och spelade deras Torrance bana (kval-bana till The Open). Fantastisk bana, men helvetisk i vinden. 360m drive i medvind, nästa hål i motvind; drive, perfekt trä 3a och fortfarande 200 yds kvar till green...![]()

Putter Toulon
Putter Toulon