hoppas ni vill hjälpa mig i mina funderingar över köp av mitt första golfset. Precis tagit grönt kort och har börjat titta efter egna klubbor.
Slita lite mellan hopp och förtvivlan vad jag ska köpa. Antingen ett nybörjarset där man får känna sig fram och blir man biten antar jag man blir sugen på nya grejer oavsett, och man kanske har bättre pejl på vad man vill ha?
En del andra förespråkar att man hoppar upp ett hack. Köpa järnset och sen komplettera med resterande utrustning såsom bag, putter och sw. Därefter med tiden bygga på med träklubba, hybrid o driver.
Alternativ 1 har jag bland annat tittat på ett set som heter Wilson profile XD. Snygga klubbor men hur bra är dom?
Alternativ 2 har jag bland annat kollat på cobra XL 17 och cobra F7. Problemet är väl att detta alternativet blir 3 gånger så dyrt som nybörjarpaketet om man ska ha komplett uppsättning. Frågan är om man får 3 gånger så bra klubbor, kommer kunna ha dom så mycket längre osv?
Vore väldigt tacksam för lite vägledning. Ber om ursäkt om tråden ligger fel eller så, admin får gärna komma in med saxen annars

Väl mött!
/spärren