Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jag är ju vad man kan kalla nybörjare, åtminstone om man tittar på hur länge sedan jag spelade aktivt, så att det blir lite som att börja om från början spelmässigt.
Nu undrar jag om ni sitter på några tips på saker jag bör tänka på innan och under säsongen 2015, som förhoppningsvis kommer innehålla mycket spelande. Det jag ber om är detaljer som ni tror att man som nybörjare inte tänker på. Sånt ni själva önskar att ni hade tänkt på, gjort, inte gjort etc. redan från början.
Generiska tips som "spela mycket", "träna på puttingen" är redan med på listan över fokusområden
Tack på förhand!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60 Fw3: TaylorMade M1 2017 Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60 Putter: Piretti Cottonwood II HCP: 15,2
Spelstrategi är någo som jag märker av saknas hos majoriteten av nybörjare. De väljer slag som chansen att de lyckas med är väldigt låg, de spelare hålen på "fel sätt" genom att försöka hålla jämna steg med någon medspelare. Värdet av ett slag tas helt enkelt inte heller med. För en ordentlig statistik på ditt spel så som fairwayträffar från utslaget, antal slag det tog för att ta sig inom 10 meter från green, antal slag därifrån upp på green, antal puttar samt antal bollar förlorade i hinder/slag ur hinder. Så kan du snart se ett mönster, mönstrens idé kommer vara det du måste undvika.
MaxP skrev:Spelstrategi är någo som jag märker av saknas hos majoriteten av nybörjare. De väljer slag som chansen att de lyckas med är väldigt låg, de spelare hålen på "fel sätt" genom att försöka hålla jämna steg med någon medspelare. Värdet av ett slag tas helt enkelt inte heller med. För en ordentlig statistik på ditt spel så som fairwayträffar från utslaget, antal slag det tog för att ta sig inom 10 meter från green, antal slag därifrån upp på green, antal puttar samt antal bollar förlorade i hinder/slag ur hinder. Så kan du snart se ett mönster, mönstrens idé kommer vara det du måste undvika.
Tack! Mycket bra tips! Jag är ju nördig av naturen, har fallenhet för små spreadsheets, statistik och annat så jag ska helt klart göra verklighet av detta i vår!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60 Fw3: TaylorMade M1 2017 Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60 Putter: Piretti Cottonwood II HCP: 15,2
En bra sida som jag har använt i många år för att få koll på min statistik är http://leaderboard.com/. Kanske har det kommit ut någon annan liknande sida som är bra de senaste åren men annars kan jag rekommendera denna. Några extra noteringar på scorekortet och sedan föra in det på sidan så har du efter det tillgång till massor av bra statistik.