Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jag har Callaway X20-järn som jag tycker funkar helt ok men missar man grovt så, ja då blir det oftast en miss. För det första, jag vet inte hur gamla mina klubbor är men de var nyaste modell när de köptes i alla fall. Är det någon som vet när de lanserades? Efter googling så verkar det som att de var rätt nya 2008 i alla fall, X22 verkar lanserats 2009 men det är bara från en källa så är inte säker.
Är det någon som kan dela med sig av erfarenhet om hur stor skillnad det kan vara på ca 7 år gamla järn och årets modeller? Jag är låghandicapare och slår ganska långt men slår också snett. Alltså, jag spelar inte bladklubbor, men gärna tour-variant på lite förlåtande klubbor för att mildra när jag slår med alltför mycket sidoskruv och annat kul.
Jag har inte spelat Callaway just men kan säga att på 7 år har det hänt väldigt mycket. Speciellt i "förlåtenhet" som jag kallar det. Även med de tourigaste av klubbor.
Jag har spelat x20 tour sen de kom. Tror det var 2006. Jag bytte i år till titleist ap2 714. Upplever ap2 som skönare och mer precisa samtidigt som de känns minst lika förlåtande. Ett dåligt slag är ju fortfarande ett dåligt slag. Byggde dessa 2 grader upright vilket jag aldrig haft innan. Det kan också vara en anledning till att jag slår bollen dit jag vill oftare. Åk å testa lite olika är mitt tips.